jueves, 15 de mayo de 2014

Puzzle de Aronson

La Tècnica del Puzzle de Aronson és considerada pels especialistes en esta metodologia d'aprenentatge (Slavin, 1995, García, 2001) como una de les més representatives de les que posen en pràctica la cooperació a l'aula, sent E. Aronson qui la va crear.

Mitjançant esta tècnica son els propis alumnes els que fan de tutors de l’aprenentatge de seus propis companys sent a la vegada tutoritzats per ells. Produint una interdependència possitiva al treballar junts, de manera que els objectius dels participants en troben vinculats, de tal manera, que cadascú puga assolir seus objectius si els demes aconsegueixen el els de propis. Els Alumnes no depenen excessivament del professor, sinò que son ells els constructors del propi aprenentatge. Per Tant, es planteja com objectius estructurar les interaccions entre els alumnes mitjançant equips de Treball i aconseguir que els alumnes depenguen uns dels altres per a aconseguir els objectius.

Per a posar en Pràctica esta tècnica, el grup es divideix en equips i a cada un dels seus components sí li assigna i se li fa responsable d’una part diferent de la tasca, de manera que, la realització de la totalitat del tema estarà condicionada la mútua Cooperació.

Passos a seguir:

1) S’organitzen els Equips (grups puzzle) per a treballar un material acadèmic que ha estat partit o dividit en tantes seccions de com membres de l’equip hi hagen.

2) Cada membre de l'equip s'ocuparà d’estudiar o aprendre un d’eixos trossos o seccions.

3) Els diferents membres dels distints equips puzzle que van a ocupar-se de les mateixes seccions s’agrupen en grups d’experts per discur-les.

4) Els estudiants tornen als seus equip inicials (grups puzzle) i enenyen la seua secció als companys.




Aquesta era una activitat que desconeixia, i que al principi em va crear dubtes, no obstant després de realitzar-la puc dir que es molt interessant, que la gent del grup es va implicar molt, es va sentir responsable de l’aprenentatge dels altres i va posar interès per a aprendre dels companys. També és una situació en la que et trobes bastant comode a l’hora d’explicar el tema per que ho fas de tu a tu amb els iguals i no davant el professor, i es un aspecte que ajuda molt.

Crec que és una activitat molt recomanable, ja que et fa sentir responsable dels altres i d’aquesta manera et prepares millor el tema a explicar.

1 comentario:

  1. Crec que has fet un seguiment colt correcte, i es nota que espcialmente al final has començatg a ser més selectiu i a aprofondir en alguns temes. Espere que la participació t'haja sigut d'utilitat i que en el futur ho siga per altres. Ánim!

    ResponderEliminar